Jsme levnější než dominantní dodavatelé energií. Cenové rozdíly se stále zvyšují

Centropol se spoléhá na svoji schopnost energie výhodně nakoupit a na podstatě nižší provozní náklady ve srovnání s tradiční konkurencí. V případě plynu mohou zákazníci počítat s úsporami až několik tisíc korun, říká manažer vnějších vztahů společnosti Aleš Pospíšil.

23. 3. 2020
Jsme levnější než dominantní dodavatelé energií. Cenové rozdíly se stále zvyšují

V čem se ukrývá tajemství výhodného nákupu? 

Základem pro výhodný nákup plynu jsou přesné informace z energetiky, pokročilá analytika a velké zásobníky. Naši odborníci mají k dispozici ty nejmodernější technologie, mohou se opřít o cit obchodníka a hromadu zkušeností, vždyť na trhu působíme již dlouhých 18 let. Dokážeme naplnit zásobníky levným plynem až po okraj a zákazníkům díky tomu zbytečně nevysáváme peněženku.

Když už hovoříme o plynu, jak konkrétně nákup probíhá?

Plyn nakupujeme přes burzovní platformu nebo napřímo od velkoobchodníků. Vždy musíme zvážit, která možnost je výhodnější, aby byla cena plynu co nejnižší. Skladujeme ho v bezpečných zásobnících, odkud se k zákazníkům dostává složitým systémem potrubí.

Jaký vývoj cen plynu se dá v letošním roce očekávat a co je bude nejvíce ovlivňovat?

Situace na velkoobchodním trhu je v zásadě stabilní. Velkoobchodní cena plynu zaznamenala především v závěru loňského roku určitý pokles, který byl způsoben zejména zvýšeným dovozem LNG do Evropy v kombinaci s nadprůměrně teplým počasím. Nyní čekáme, jaký vliv na vývoj ceny bude mít stav skladovacích kapacit v Evropské unii po zimní sezoně. Cenu ovlivňuje mnoho dalších faktorů, namátkou třeba čínsko-americké obchodní napětí. 

A jak je na tom cena elektřiny? 

Podobně jako u konkurenčních dodavatelů se i naše ceny za dodávku elektřiny odvíjejí od ceny elektřiny na velkoobchodních trzích. Ještě na začátku roku byly reporty neúprosné – cena stále roste. Aktuálně se růst zastavil, přecházíme do fáze cenové stagnace. Po dlouhém období trvalého růstu je to informace jistě pozitivní. 

Kromě volby vhodného dodavatele, jak mohou podle vás lidé za elektřinu a plyn ušetřit? 

Mnozí si myslí, že naším zájmem je, aby lidé měli co největší spotřebu. Tak tomu ale není, zákazníky vedeme k úspornosti, k ekologicky šetrnému chování. V Centropolu například pomáháme zákazníkovi ušetřit výměnou starého plynového kotle za nový, nebo instalací tepelného čerpadla, které je navíc skvělou alternativou kotle na tuhá paliva. 

A ještě jedna otázka, kterou si klade asi každý – doporučujete zákazníkům fixovat si ceny, nebo ne?

Pokud jde o věčné dilema fixovat versus nefixovat, Centropol nabízí samozřejmě obě varianty. Ke každému zákazníkovi se totiž snažíme přistupovat individuálně a reagovat na jeho aktuální potřeby a preference. Ano, fixace může být pro zákazníky smysluplnou volbou. Na druhou stranu, je-li trh s komoditami stabilnější, což je aktuální stav, stejně smysluplný je i příklon k produktu, který průběžně kopíruje ceny na světových trzích. 


Nejnovější články